Onze eerste nieuwsbrief

In deze eerste nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte van de ontwikkelingen rondom Interket Groep en de hetgeen wat wij verzorgen, namelijk een mooi etiket, zodat u uw volledige aandacht kan richten op het ontwikkelen en produceren van een fantastisch product. Maak in deze nieuwsbrief kennis met de CEO van de Interket Groep, Carl Parkander en lees enkele interessante feiten over de de Interket Groep.

Maak kennis met Carl Parkander

CEO Interket Group

Wij willen u graag het gezicht achter Interket laten zien. In deze nieuwsbrief stellen we graag Carl Parkander aan u voor.

Carl is 47 jaar oud en is sinds 2017 CEO van Interket Groep. Samen met zijn vrouw en twee kinderen woont hij in Halmstad, Zweden.

‘Ik word enthousiast om de resultaten te zien van een aantal lopende markt- en investeringsprojecten binnen de Interket Groep, die allemaal verband houden met onze hoofddoelstelling – klantwaarde creëren!’

Al draagt een aap een gouden ring…

Wij realiseren ons als drukkerij van zelfklevende etiketten of folie heel goed dat wij moeten drukken wat de klant vraagt. Wij moeten voldoen aan de verwachtingen van de klant, zeggen we altijd. Wat wij ervan vinden is niet belangrijk, het gaat erom dat de klant het mooi vindt. Natuurlijk kunnen wij desgevraagd onze mening geven, belangrijker is het om goed te kunnen adviseren als gevraagd wordt welke mogelijkheden er zijn om een etiket te ‘veredelen’, een luxere uitstraling te geven.

Er zijn hiertoe een aantal mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld het toepassen van zeefdruk, een spotvernis te hanteren, soft touch lak of gewoon matte lak i.p.v. glanslak in te zetten, metallic inkten te gebruiken in het ontwerp, of materiaal te kiezen wat refereert aan een bepaalde sfeer, zoals bijvoorbeeld crème antique of materiaal wat een bepaald effect geeft bij het bedrukken.

Wij krijgen de laatste tijd veel vragen welke mogelijkheden er zijn om goud te drukken in het design. Wij hebben naar aanleiding van deze vragen en ons advies aan de designers al veel mooie proefdrukken en producties mogen maken.

Natuurlijk is goud te drukken door bijvoorbeeld PMS 871 te nemen en dit in flexo te drukken. Dit is een mooi alternatief, maar op deze wijze ontbreekt de schittering van dit edele metaal. Die is er wel als er gekozen wordt voor een goudfolie die we ‘op’ het etiket ‘plakken’. Wij zetten dan waar gewenst een zogenaamde ‘coldfoil’ in.

Wil de klant een metallic uitstraling over het gehele etiket, dan kan gekozen worden voor een materiaal waar een alu laag op zit, zoals ‘zilver’ (jazeker, zilver) PE, PP of papier, waarop wordt gedrukt. Hierin kan eveneens een volle gouden kleur gecreëerd worden wat voor een ‘bling bling’ effect zorgt. Door dekwit in te zetten onder delen waar geen metallic look gewenst is, wordt de metallic look eruit gehaald. Door in het design open te laten daar waar goud zichtbaar moet zijn, wordt een gouden kleur gecreëerd waar menig juwelier opgewonden van zal raken. Uitermate geschikt bij kleinere oplages in combinatie met digitale druk!

Wij verzorgen graag voor u een mooi etiket, zodat u uw volledige aandacht kan richten op het ontwikkelen en produceren van  een fantastisch product. Want niet voor niets is er het oeroud Hollands gezegde: ‘Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!’

Mooie ontwikkelingen voor Interket!

Zoals u hopelijk weet, maakt Interket BV deel uit van een grotere groep drukkerijen in Europa. We hebben vestigingen in Zweden, Duitsland en Engeland, tevens een verkoopkantoor in Oostenrijk en een verkoopkantoor in Frankrijk. Deze laatste werkt exclusief voor 1 account voor de Engelse vestiging.

De Interket Groep beschikt over vele drukpersen, zodat wij in voorkomende gevallen altijd een beroep kunnen doen op onze collega’s. Binnen de Groep is de Duitse vestiging bekend om haar A4 vellen, los of zig-zag gevouwen; de Engelse vestiging verzorgt op het gebied van security de labels voor een groot automerk en in Zweden wordt er veel voor de medische sector geproduceerd.

Interket had tot voor kort ook een Deense vestiging, maar door interesse van De Schur Group hierin, en de strategie van Interket, is besloten om de interesse om te zetten in de verkoop per 1 maart jl. van het Deense zusje, exclusief de digitale (Xeikon) afdeling. Deze verkoop genereert nóg meer mogelijkheden om de vestigingen te versterken middels investeringen, dan wel om te kijken of er wellicht in betreffende landen op een andere wijze uitgebreid kan worden.

In Duitsland, maar ook in Ommen zijn eind 2020 nieuwe machines gekocht. Deze zullen omstreeks april geplaatst worden. Dit zijn hele mooie ontwikkelingen binnen de groep, waardoor we de klanten nog beter kunnen bedienen.  De uitspraak van onze Engelse collega in het kader van de verkoop deed ons denken aan de Franse auteur Jules Verne: “The journey continues for The Interket Group!

Wist u dat?

✓ De Interket Groep per 1-3 jl. de Deense drukkerij verkocht heeft;
✓ De CFO ook mee is gegaan naar de kopende partij;
✓ Dat onze Freddy Oosterveen de nieuwe CFO per 1-3 is geworden;
✓ Hij wel ‘gewoon’ onze controller blijft;
✓ De Interket Groep ook vestigingen heeft in Duitsland, Engeland en Zweden;
✓ Wij een nieuwe machine hebben gekocht die in april wordt geplaatst;
✓ Ook Interket Duitsland een nieuwe pers heeft gekocht en in dezelfde periode wordt geplaatst;
✓ Wij al ruimte hebben gemaakt voor de nieuwe pers;
✓ Dit onze eerste nieuwsbrief is;
✓ We binnen de Groep digitale machines hebben van én Xeikon én HP;
✓ Wij u dus inmiddels wel héél veel smaken kunnen bieden!

Heeft u nog vragen?

Neem hieronder contact met Interket op